Zakres robót
ZAKRES ROBÓT:
W zakres zamówienia wchodzi wykonanie wszystkich niezbędnych prac do prawidłowego funkcjonowania drogi ekspresowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zarządzeniami Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. W ramach Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej Wykonawca zaprojektuje oraz wykona następujące Roboty:
- Droga ekspresowa S19
- Tunel drogowy
- Węzeł drogowy Babica
- MOP I Lutoryż i MOP II Lutoryż (etap I)
Kilometraż drogi ekspresowej S19 od około km 11+400,00 do około km 21+671,00 charakteryzuje się następującymi parametrami (nie dotyczy tunelu):
- Przekrój budowany i docelowy – 2x2
- Rodzaj konstrukcji nawierzchni – podatna/sztywna
- Klasa techniczna – S
- Prędkość projektowa Vp – 100km/h
- Ilość i szerokość pasów ruchu – 2 x 2 x 3,5 m
- Pas dzielący wraz z opaskami – 5 m
- Szerokość opaski – 0,5 m
- Pas awaryjny – 2,5 m
- Szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m
- Kategoria ruchu – KR6
- Obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś
- Skrajnia pionowa – 5,0 m
- Pochylenie poprzeczne – 2,5 %
Na całej długości drogi ekspresowej po obu jej stronach zostanie zaprojektowane i wybudowane utwardzenie terenu na potrzeby utrzymania. Pas ten ma służyć służbom utrzymującym drogę ekspresową (pielęgnacja, strzyżenie zieleni, konserwacja urządzeń odwadniających, itp.).
Parametry utwardzenia terenu na potrzeby utrzymania:
- Szerokość - 3 m
- Pochylenie poprzeczne - 5% - 10%
- Konstrukcja nawierzchni – podwójne powierzchniowe utrwalenie
- Skrajnia pionow - min. 3,5 m
- Kategoria ruchu - KR-1
Tunel drogowy
Tunel drogowy będzie wykonany metodą mechanicznego drążenia przy pomocy maszyny TBM (Tunnel Boring Machine) w przekroju dwukomorowym, rozdzielającym ruch w przeciwnych kierunkach. Zakłada się realizację dwóch naw tunelu, z zaznaczeniem, że obie nawy stanowią dla siebie wzajemnie drogi ewakuacji dla uczestników ruchu w razie wystąpienia zagrożenia w jednej z naw. Ze względu na przebieg trasy w łuku poziomym nawy posiadają niewielką różnicę długości – dłuższa z nich – prawa (zachodnia) wraz z częściami wykonywanymi rozkopem oraz portalami ma długość ok. 2263 m mierzona w osi jezdni prawej, zaś krótsza – lewa (wschodnia) – ok. 2243 m mierzona w osi jezdni lewej. Długość tunelu mierzona w osi głównej wynosi 2255m. Przekrój poprzeczny tunelu ma kształt okrągły wynikający z zastosowanej technologii drążenia oraz charakteru pracy konstrukcji. Odległość pomiędzy osiami naw tunelu dostosowana jest do przebiegu niwelety na danym odcinku. W tunelu zaprojektowano 14 poprzecznych przejść ewakuacyjnych pomiędzy nawami oraz przejazd awaryjny dla służb ratunkowych zlokalizowany w połowie długości tunelu. Przy portalach tunelu planuje się budowę budynków technicznych do obsługi tunelu a w rejonie węzła Babica, budowę Centrum Zarządzania Tunelem oraz lądowiska dla Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.
- Przekrój budowany i docelowy - 2x2 dwie oddzielne nawy
- Rodzaj konstrukcji nawierzchni - sztywna, z betonu cementowego 115 kN/oś,
- klasa techniczna - S
- prędkość projektowa Vp - 100 km/h
- Szerokość jezdni jednej nawy - 2 x 3,5 m
- Szerokość użytkowa jednej nawy tunelu - min. 12,4 m
- Szerokość pasa ruchu - 3,5 m
- Szerokość pasa awaryjnego - 2,5 m
- Szerokość opaski bezpieczeństwa - 0,5 m
- Skrajnia pionowa S19 - 5,0 m
- Szerokość dróg ewakuacyjnych - 1,2 m
- Skrajnia pionowa dróg ewakuacyjnych - 2,25 m
- Kategoria ADR tunelu - A
- moc pożaru - 100 MW
- kategoria ruchu - KR6
- obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
- Przejścia poprzeczne miedzy nawami - min. co 150 m o wymiarach min.
1,4x2,2 m - Przejazd poprzeczny między nawami - zlokalizowany w połowie długości tunelu, o min. wymiarze 5,0 x 4,5 m
Węzeł Babica
Węzeł Babica został zlokalizowany w pobliżu skrzyżowania drogi krajowej nr 19 z drogą wojewódzką 988 w km ok. 21+525 projektowanej drogi ekspresowej. Zaprojektowano węzeł typu „odwrócona trąbka” składający się z 4 łącznic. Wjazd i wyjazd z łącznic na drogę ekspresową odbywa się poprzez równoległe pasy wyłączania i włączania. Następnie łącznice łączą się tworząc odcinek o przekroju 2x2 zakończony 5- wlotowym rondem „turbinowym” R-1 na skrzyżowaniu z istniejącą drogą krajową nr 19. Do ronda poza łącznicami i istniejącą drogą krajową zostały włączone dwie dodatkowe jezdnie, a poprzez nie drogi gminne wewnętrzne. W ciągu południowego wlotu istniejącej DK19 zaprojektowano dodatkowy pas ruchu dla pojazdów jadących na rondzie w kierunku drogi S19. Na północnym wlocie następuje redukcja pasów ruchu poprzez równoległy pas wyłączania.Wokół ronda zaprojektowano sieć chodników będących nawiązaniem do istniejącego układu oraz ścieżek rowerowych w celu odseparowania ruchu rowerowego w obrębie ronda. W obrębie drogi ekspresowej uwzględniono konieczność dokonania korekty przebiegu Drogi Krajowej na niezbędnej długości.
Droga krajowa DK19
- Liczba jezdni (na przebudowywanej DK19) - 1, w rejonie dojazdów do ronda turbinowego po dwa pasy ruchu w miejscach które wynikają z Koncepcji Programowej,
- Klasa techniczna - GP
- Prędkość projektowa - 60km/h
- Szerokość pasów ruchu - 3,5 m
- Szerokość opaski zewnętrznej - 0,7 - 2,0 m
- Szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji bezpieczeństwa ruchu lub ochrony środowiska.
- Rodzaj konstrukcji nawierzchni - podatna
- Kategoria ruchu - KR5
- Obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
- Skrajnia pionowa - 5,0 m
- Szerokość infrastruktury dla pieszych - min.1,5 m
- Szerokość infrastruktury dla rowerzystów: 1,5 m - 2,0 m
Droga wojewódzka DW988 i przejazd bezkolizyjny
W ramach budowy węzła Babica zaprojektowany i wykonany zostanie bezkolizyjny przejazd nad linią kolejowa nr 106 relacji Rzeszów – Jasło między D19 i DW 988 wraz z rondem średnim R-2 na skrzyżowaniu DK19 z DW988. Ze względu na geometrię oraz lokalizację w/w bezkolizyjnego przejazdu zaprojektowano korektę przebiegu drogi wojewódzkiej nr 988 oraz drogi krajowej nr 19 i połączenie z projektowanym skrzyżowaniem. W ramach korekty przebiegu drogi krajowej i drogi wojewódzkiej (przebudowy drogi krajowej, drogi wojewódzkiej) zapewnione zostanie prowadzenie ruchu pieszo – rowerowego.
- liczba jezdni (na przebudowywanej DW 988) - 1
- Klasa techniczna - G
- Prędkość projektowa - 50 km/h
- szerokość pasów ruchu - 3,5 m
- szerokość opaski zewnętrznej - min. 0,5 m
- szerokość pobocza z kruszywa - 0,75 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji, bezpieczeństwa ruchu lub ochrony środowiska.
- rodzaj konstrukcji nawierzchni - podatna
- kategoria ruchu - min.KR 4
- obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
- skrajnia pionowa - 4,80 m
- szerokość infrastruktury dla pieszych - min. 1,5 m
- szerokość infrastruktury dla rowerzystów - 1,5 m - 2,0 m
Przejazd w km 21+191 (ES-10)
Droga wojewódzka nr 988 będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km około 21+192 i przebiegać pod drogą ekspresową w sposób bezkolizyjny. W obrębie drogi ekspresowej dokonana zostanie przebudowa drogi wojewódzkiej polegająca jedynie na budowie i przebudowę zjazdów z drogi wojewódzkiej do przydrożnych obiektów. Skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 988 z drogą ekspresową wykonane zostanie w postaci przejazdu pod estakadą ES-10. W liniach rozgraniczających przewiduje się odtworzenie stanu istniejącego drogi wojewódzkiej w razie takiej potrzeby. Obiekt inżynierski w ciągu S19 zostanie lokalizowany tak, aby w przyszłości była możliwość rozbudowy drogi wojewódzkiej. W ciągu drogi wojewódzkiej nr 988 uwzględnione jest prowadzenie ruchu pieszego.
- klasa techniczna - G
- szerokość pasów ruchu - 3,5 m
- szerokość opaski zewnętrznej - 0,5 m
- szerokość pobocza gruntowego - min. 0,75 m
- kategoria ruchu - KR4
- obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
- skrajnia pionowa - 4,8 m
- szerokość infrastruktury dla pieszych - min. 1.5 m
Przejazd w km 12+201 (ES-1)
Droga powiatowa nr 1409R będzie krzyżować się z drogą ekspresową bezkolizyjnie w km około 12+201 i przebiegać pod drogą ekspresową pod estakadą ES-1. W obrębie drogi ekspresowej korekta przebiegu drogi powiatowej zostanie dokonana na długości nie mniej niż w liniach rozgraniczających inwestycji. W ciągu drogi powiatowej uwzględnione będzie prowadzenie ruchu pieszego i rowerowego. Elementy obiektu inżynierskiego ES-1 w ciągu S19 lokalizowane będą tak, aby w przyszłości była możliwość rozbudowy drogi powiatowej.
- klasa techniczna - Z
- prędkość projektowa Vp - 40 km/h
- ilość pasów ruchu - 1 (dla każdego kierunku)
- szerokość pasów ruchu - 3,0 m
- szerokość pobocza gruntowego - 1,0 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji, bezpieczeństwa ruchu lub ochrony środowiska
- kategoria ruchu - KR3
- obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
- skrajnia pionowa - 4,8 m
- szerokość infrastruktury dla pieszych - min. 2,0 m
- szerokość infrastruktury dla rowerzystów - min. 2,0 m
Przejazd w km 12+582 (ES-1)
Droga powiatowa nr 1408R będzie krzyżować się z drogą ekspresową bezkolizyjnie w km około 12+582 i przebiegać pod drogą ekspresową pod estakadą ES-1. W obrębie drogi ekspresowej korekta przebiegu drogi powiatowej zostanie dokonana na długości nie mniej niż w liniach rozgraniczających inwestycji. W ciągu drogi powiatowej uwzględnione będzie prowadzenie ruchu pieszego i rowerowego. Elementy obiektu inżynierskiego ES-1 w ciągu S19 lokalizowane będą tak, aby w przyszłości była możliwość rozbudowy drogi powiatowej.
- klasa techniczna - Z
- prędkość projektowa Vp - 40 km/h
- ilość pasów ruchu - 1 (dla każdego kierunku)
- szerokość pasów ruchu - 3,0 m
- szerokość pobocza gruntowego - 1,0 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji, bezpieczeństwa ruchu lub ochrony środowiska
- kategoria ruchu - KR3
- obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
- skrajnia pionowa - 4,8 m
- szerokość infrastruktury dla pieszych - min. 2,0 m
- szerokość infrastruktury dla rowerzystów - min. 2,0 m
Przejazd w km 14+784 (ES-5)
Droga powiatowa nr 1407R będzie krzyżować się z drogą ekspresową bezkolizyjnie w km około 14+784 i przebiegać pod drogą ekspresową pod estakadą ES-5. W obrębie drogi ekspresowej korekta przebiegu drogi powiatowej zostanie dokonana na długości nie mniej niż w liniach rozgraniczających inwestycji. W ciągu drogi powiatowej uwzględnione będzie prowadzenie ruchu pieszego i rowerowego. Elementy obiektu inżynierskiego ES-5 w ciągu S19 lokalizowane będą tak, aby w przyszłości była możliwość rozbudowy drogi powiatowej.
- klasa techniczna - Z
- prędkość projektowa Vp - 40 km/h
- ilość pasów ruchu - 1 (dla każdego kierunku)
- szerokość pasów ruchu - 3,0 m
- szerokość pobocza gruntowego - 1,0 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji, bezpieczeństwa ruchu lub ochrony środowiska
- kategoria ruchu - KR3
- obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
- skrajnia pionowa - 4,8 m
- szerokość infrastruktury dla pieszych - min. 2,0 m
- szerokość infrastruktury dla rowerzystów - min. 2,0 m
Przejazd w km 13+731 (WD-3)
Drogi gminne wewnętrzne zlokalizowane na dz. nr 1780, 1161 i 1157 będą krzyżować się z drogą ekspresową w km około 13+731 i przebiegać nad drogą ekspresową wiaduktem WD3. Na wiadukcie nad drogą ekspresową i w ciągu drogi gminnej wewnętrznej na dz. nr 1780, 1161 zapewnione będzie prowadzenie ruchu pieszo-rowerowego poprzez wykonanie chodnika i ścieżki rowerowej. W ciągu drogi łączącej wiadukt WD-3 z drogą wewnętrzną gminną zlokalizowaną na dz. nr 1157 przewidziane będzie min. 2.5 m miejsca umożliwiającego w przyszłości wykonanie chodnika bez tzw. robót traconych.
- klasa techniczna - D
- prędkość projektowa Vp - 30 km/h
- ilość pasów ruchu - 1 (dla każdego kierunku)
- szerokość pasów ruchu - 3,0 m
- szerokość pobocza gruntowego - min. 0,75 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji, bezpieczeństwa ruchu lub ochrony środowiska, uzgodnień zarządcy drogi
- kategoria ruchu - KR2
- obciążenie nawierzchni - 100 kN/oś
- skrajnia pionowa - 4,7 m
- szerokość infrastruktury dla pieszych - min. 2,0 m
- szerokość infrastruktury dla rowerzystów - min. 2,0 m
Przejazd w km 14+895 (ES-5)
Skrzyżowanie drogi gminnej nr 108191R z drogą ekspresową wykonane zostanie w postaci przejazdu bezkolizyjnego pod estakadą ES-5.
- klasa techniczna - D
- prędkość projektowa Vp - 30 km/h
- ilość pasów ruchu - 1 (dla każdego kierunku)
- szerokość pasów ruchu - min. 2,5 m
- szerokość pobocza gruntowego - min. 0,75 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji, bezpieczeństwa ruchu lub ochrony środowiska, uzgodnień zarządcy drogi,
- kategoria ruchu - KR1,
- obciążenie nawierzchni - 100 kN/oś,
- skrajnia pionowa - 4,7 m,
- szerokość infrastruktury dla pieszych - min. 2,0 m
Przejazd w km 17+439 (WD-8)
Droga powiatowa będzie krzyżować się bezkolizyjnie z drogą ekspresową w km 17+394 i przebiegać nad drogą ekspresową w postaci przejazdu wiaduktem WD-8. W obrębie drogi ekspresowej korekta przebiegu drogi powiatowej zostanie dokonana na długości nie mniej niż w liniach rozgraniczających inwestycji. W ciągu drogi powiatowej uwzględnione będzie prowadzenie ruchu pieszego i rowerowego. poprzez wykonanie chodnika i ścieżki rowerowej.
- klasa techniczna - Z
- prędkość projektowa Vp - 40 km/h
- ilość pasów ruchu - 1 (dla każdego kierunku)
- szerokość pasów ruchu - 3,0 m
- szerokość pobocza gruntowego - 1,0 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji, bezpieczeństwa ruchu lub ochrony środowiska
- kategoria ruchu - KR3
- obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
- skrajnia pionowa - 4,8 m
- szerokość infrastruktury dla pieszych - min. 2,0 m
- szerokość infrastruktury dla rowerzystów - min. 2,0 m
Parametry drogi wewnętrznej w km około 11+960
Droga gminna wewnętrzna zlokalizowana na dz. nr 1285 w Racławówce po stronie prawej S19 zostanie włączona do dodatkowej jezdni 1-P. Włączenie o szerokości min. 3.5m wyokrąglone promieniami R=5,0m z zejściem do istniejącej szerokości. Droga gminna wewnętrzna zlokalizowana na dz. nr 1285 w Racławówce po stronie lewej S19 zostanie przejęta pod projektowaną dodatkową jezdnię nr 1-L o szerokości 3,5m.
Parametry drogi wewnętrznej w km około 11+770
Droga gminna wewnętrzna zlokalizowana na dz. nr 1287/2 w Racławówce po stronie prawej S19 zostanie włączona do dodatkowej jezdni 1-P. Włączenie o szerokości min. 3.5m wyokrąglone promieniami R=5,0m z zejściem do istniejącej szerokości.
Parametry drogi wewnętrznej w km około 12+030
Droga gminna wewnętrzna zlokalizowana na dz. nr 1287/2 w Racławówce po stronie lewej S19 zostanie włączona do dodatkowej jezdni 1-L. Włączenie o szerokości min. 3.5m wyokrąglone promieniami R=5,0m z zejściem do istniejącej szerokości.
Parametry drogi gminnej nr 108191R w km około 14+895 (ES-5)
Skrzyżowanie drogi gminnej nr 108191R z drogą ekspresową wykonane zostanie w postaci przejazdu bezkolizyjnego pod estakadą ES-5.
- klasa techniczna- D
- prędkość projektowa Vp- 30 km/h
- ilość pasów ruchu- 1 (dla każdego kierunku)
- szerokość pasów ruchu- min. 2,5 m
- szerokość pobocza gruntowego- min. 0,75 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji, bezpieczeństwa ruchu lub ochrony środowiska,
- kategoria ruchu- KR1,
- obciążenie nawierzchni- 100 kN/oś,
- skrajnia pionowa- 4,7 m,
- szerokość infrastruktury dla pieszych - min. 2,0 m
Parametry drogi wewnętrznej w km około 15+255
Droga gminna wewnętrzna zlokalizowana na dz. nr 1152 w Mogielnicy zostanie włączona po prawej stronie drogi ekspresowej do dodatkowej jezdni nr 3-P. Włączenie o szerokości min. 3.5m wyokrąglone promieniami R=5,0m. Po lewej stronie S19 droga wewnętrzna o projektowanej szerokości 3,5m zostanie zaślepiona, zakończona placem do zawracania 12.5x12.5m.
Parametry drogi wewnętrznej w km około 15+435
Droga gminna wewnętrzna zlokalizowana na dz. nr 1743 w Mogielnicy zostanie włączona po prawej stronie drogi ekspresowej do dodatkowej jezdni nr 3-P. Włączenie drogi wewnętrznej o szerokości min. 3.5m wyokrąglone promieniami R=5,0m. Po lewej stronie S19 droga wewnętrzna zostanie włączona do dodatkowej jezdni 6-L o szerokości 3,5-5,0m (DJ 6- L stanowić będzie jej przedłużenie wg załączonego planu sytuacyjnego).
Droga gminna nr 109196R w km około 16+600 - bezinwestycyjna
Zaprojektowano połączenie dodatkowej jezdni 6-L w km około 16+600 do dodatkowej jezdni 6a-L połączonej z istniejącą drogą gminną nr 109196R. Na drodze gminnej nie przewiduje się żadnych robót z wyjątkiem ukształtowania styku z dodatkową jezdnia 6a-L. W stanie istniejącym droga nr 109196R ma jezdnię o szerokości 3,0m.
Parametry drogi wewnętrznej w km około 16+745 (ES-7)
Droga gminna wewnętrzna zlokalizowana na dz. nr 1655/2 w Lutoryżu zostanie włączona po prawej stronie drogi ekspresowej do dodatkowej jezdni nr 3-P. Włączenie drogi wewnętrznej o szerokości min. 3.5m wyokrąglone promieniami R=5,0m. Po lewej stronie S19 zostanie włączona do dodatkowej jezdni 7-L o szerokości 3,5-5,0m. Droga gminna wewnętrzna przeprowadzana będzie pod estakadą ES-7 drogi ekspresowej za pośrednictwem projektowanych dodatkowych jezdni.
Parametry drogi wewnętrznej w km około 16+830 (ES-7)
Droga gminna wewnętrzna zlokalizowana na dz. nr 1655/1 w Lutoryżu zostanie włączona po prawej stronie drogi ekspresowej do dodatkowej jezdni nr 3-P. Włączenie drogi wewnętrznej o szerokości min. 3.5m wyokrąglone promieniami R=5,0m. Po lewej stronie S19 zostanie włączona do dodatkowej jezdni 7-L o szerokości 3,5-5,0m. Droga gminna wewnętrzna przeprowadzana będzie pod estakadą ES-7 drogi ekspresowej za pośrednictwem projektowanych dodatkowych jezdni.
Parametry drogi wewnętrznej w km około 17+275 (WD-8)
Droga gminna wewnętrzna zlokalizowana na dz. nr 1651 w Lutoryżu zostanie włączona po prawej stronie drogi ekspresowej do dodatkowej jezdni nr 3-P. Włączenie drogi wewnętrznej o szerokości min. 3.5m wyokrąglone promieniami R=5,0m. Po lewej stronie drogi ekspresowej droga wewnętrzna zostanie włączona do dodatkowej jezdni 7-L o szerokości 3,5-5,0m. Połączenie odcinków drogi gminnej po lewej i prawej stronie S19 nastąpi za pośrednictwem projektowanego odcinka drogi powiatowej nr 1406R i projektowanego w jego ciągu wiaduktu WD-8 na drogą ekspresową w km około 17+395 oraz odcinka dodatkowej jezdni 3-P. Na wiadukcie WD-8 nad drogą ekspresową w ciągu drogi gminnej i powiatowej zapewniono prowadzenie ruchu pieszo-rowerowego. Przy DJ 3-P między WD-8 i drogą wewnętrzną na działce 1651 zaprojektowano chodnik dla pieszych o szerokości całkowitej 2.20m.
Parametry drogi gminnej nr 112120R w km około 20+240
Droga gminna krzyżująca się z S19 na odcinku jej przebiegu nad tunelem, pozostaje jak w stanie istniejącym bezinwestycyjnie.
Parametry drogi wewnętrznej w km około 20+250
Droga wewnętrzna zlokalizowana na dz. nr 291 w miejscowości Babica, krzyżująca się z S19 na odcinku jej przebiegu nad tunelem. Pozostaje jak w stanie istniejącym bezinwestycynie.
Parametry dróg wewnętrznych w km około 20+860
Droga gminna wewnętrzna zlokalizowana na dz. nr 318/4 w miejscowości Babica. Zostanie po obydwu stronach S19 zaślepiona, zakończona placami do zawracania 12.5x12.5m pokazanymi na planie sytuacyjnym.
Parametry drogi wewnętrznej na dz. nr 318/4 przy drodze krajowej nr 19
Droga gminna wewnętrzna zostanie włączona do rozbudowywanego odcinka drogi krajowej nr 19. Zaprojektowano włączenie drogi wewnętrznej o szerokości jezdni 3.5m z zejściem do stanu istniejącego, wyokrąglone promieniami R=6,0m.
Parametry drogi wewnętrznej na dz. nr 318/3 przy drodze krajowej nr 19
Droga gminna wewnętrzna zostanie włączona do rozbudowywanego odcinka drogi krajowej nr 19. Zaprojektowano włączenie drogi wewnętrznej o szerokości jezdni 4,0m (odtworzenie istniejącego) z zejściem do stanu istniejącego, wyokrąglone promieniami R=6,0m.
Parametry drogi wewnętrznej na dz. nr 1116/3 równoległej do drogi krajowej nr 19 po prawej stronie
Droga gminna wewnętrzna zlokalizowana na dz. nr 1116/3 w miejscowości Babica zostanie:
1) Na odcinku od linii kolejowej do projektowanej łącznicy węzła drogi ekspresowej S19 odcinkowo zlikwidowana i zastąpiona dodatkową jezdnią drogi ekspresowej zapewniającą dojazd do zabudowań oraz działek położonych po jej prawej stronie i projektowanego Centrum Zarządzania Tunelem po lewej stronie. Połączona będzie z drogą krajową nr 19 po stronie lewej na projektowanym rondzie turbinowym R-1
- klasa techniczna- D
- prędkość projektowa Vp- 30 km/h
- szerokość jezdni- 5,0 m
- szerokość poboczy- min. 0,75 m
- kategoria ruchu- KR1/KR2
- obciążenie- 100 kN/oś
- rodzaj konstrukcji nawierzchni- podatna
2) Na odcinku od projektowanej łącznicy węzła drogi ekspresowej S19 w kierunku Wisłoka zostanie przebudowana w następujący sposób: - Na odcinku od łącznicy do ronda zastąpiona dodatkową jezdnią drogi krajowej nr 19 włączaną do ronda i zakończoną zawrotką.
- klasa techniczna- D
- prędkość projektowa Vp- 30 km/h
- szerokość jezdni - 3,5 m
- szerokość poboczy- min. 0,75 m
- kategoria ruchu- KR1
- obciążenie- 100 kN/oś
- rodzaj konstrukcji nawierzchni- podatna
Parametry drogi wewnętrznej na dz. nr 1116/6 równoległej do drogi krajowej nr 19 po prawej stronie
Droga gminna wewnętrzna zlokalizowana na dz. nr 1116/6 w miejscowości Babica otrzyma nowy przebieg i zostanie włączona do dodatkowej jezdni drogi krajowej nr 19 i przebudowana na odcinku nawiązania. Parametry odcinka przełożenia objętego rozbudową.
- prędkość projektowa Vp- 30 km/h
- szerokość jezdni - 5 m + poszerzenia na łukach
- szerokość poboczy- min. 0,75 m
- kategoria ruchu- KR1/KR2
- obciążenie- 100 kN/oś
- rodzaj konstrukcji nawierzchni- podatna
Dodatkowe jezdnie obsługujące przyległy teren - z mijankami
(łączna długość nie mniej niż 3,513 km)
- klasa techniczna - D
- prędkość projektowa Vp - 30 km/h
- szerokość jezdni - 3,5 m
- szerokość poboczy - min. 0,75 m
- kategoria ruchu - KR1/KR2
- obciążenie - 100 kN/oś
- rodzaj konstrukcji nawierzchni - podatna
- mijanki - w odstępach max 250,0 m
- długość mijanki - 25,0 m
- szerokość mijanki - 2,0 m
- skos wjazdowy - 1:2
- skos wyjazdowy - 1:2
Dodatkowe jezdnie obsługujące przyległy teren - bez mijanek
(łączna długość nie mniej niż 9,549 km)
- klasa techniczna - D
- prędkość projektowa Vp - 30 km/h
- szerokość jezdni - 5,0 m
- szerokość poboczy - min. 0,75 m
- kategoria ruchu - KR1/KR2
- obciążenie - 100 kN/oś
- rodzaj konstrukcji nawierzchni - podatna
Drogi techniczne wewnętrzne (Drogi Technologiczne z KP) - stanowiące dojazd do budynków technicznych zlokalizowanych przy portalach tunelu oraz zbiorników przeciwpożarowych w rejonie MOP.
(łączna długość nie mniej niż 1,829 km)
- klasa techniczna - D
- prędkość projektowa Vp - min. 30 km/h
- szerokość jezdni - min 5,0 m
- szerokość poboczy - min. 0,75 m
- kategoria ruchu - KR2
- obciążenie - 100 kN/oś
- rodzaj konstrukcji nawierzchni - podatna
Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP)
L.p. | Nazwa | Kilometraż | Rodzaj | Jezdnia [L/P] |
1. | Lutoryż | 15+590- 16+230 | II | L |
2. | Lutoryż | 15+680 - 16+160 | I | P |
Zagospodarowanie MOP obejmuje:
- budynek sanitariatu,
- oczyszczalnie ścieków,
- zbiornik przeciwpożarowy (ppoż.),
- elementy małej architektury i inne wyposażenie,
- teren pod budowę ogólnodostępnej stacji ładowania pojazdów elektrycznych,
- stanowiska postojowe wraz z drogami manewrowymi i oświetleniem terenu dla wszystkich typów pojazdów,
- miejsca kontroli i ważenia pojazdów przez ITD,
- zadaszone miejsca piknikowe wraz z elementami służącymi do wypoczynku,
- miejsce zabaw dla dzieci,
- punkt czerpania wody pitnej,
- stanowiska i rampy do usuwania śniegu i lodu z pojazdów ciężarowych,
- punkt zrzutu scieków z autokarów
Zaprojektowano połączenie MOP-ów bezkolizyjnym przejazdem pod estakadą ES-7 zapewniającym dwukierunkowe połączenie MOP I i MOP II.
OBIEKTY INŻYNIERSKIE
Objaśnienia oznaczeń obiektów:
WD – wiadukt w ciągu: drogi publicznej/drogi wewnętrznej
ES – estakada w ciągu: drogi ekspresowej
T – tunel
PG – przejazd gospodarczy
WK – wiadukt nad koleją
PZDs – przejście dolne dla średnich zwierząt
PZM - przejście dla małych zwierząt
Wykaz przewidywanych obiektów inżynierskich
Lp. | Oznaczenie obiektu (sposób pokonania przeszkody) | Przewidywany kilometraż | Przewidywana długość całkowita [m] | Przewidywana szerokość całkowita przęseł [m] |
1 | ES-1 | L: 12+189.66 P:12+182,09 | 413,50 | Jezdnia L:13,50 Jezdnia P:13,50 |
2 | WD-3 | 13+728.77 | 40,30 | 13,60 |
3 | ES-5 | L: 14+723.52 P: 14+722.80 | L: 192,36 P: 190,00 | Jezdnia L:15,74 do 15,99 Jezdnia P:14,34 |
4 | ES-7 | L: 16+534.71 P: 16+524.57 | L: 332,84 P: 331,56 | Jezdnia L: 13,50 Jezdnia P:13,50 |
5 | WD-8 | 17+386.26 | 43,10 | 13,60 |
6 | ES-9 | L: 17+938.23 P: 17+929.08 | L: 270,02 P: 272,71 | Jezdnia L: 14,70 Jezdnia P: 14,70 |
7 | T-1 | 18+427.81 – 20+727.81 | Jezdnia/nawa L: 2243,00 Jezdnia/nawa P: 2263,00 | Jezdnia/nawa L: 12,40 szerokość użytkowa (wewnętrzna) Jezdnia/nawa P: 12,40 szerokość użytkowa(wewnętrzna) |
8 | ES-10 | 21+173.37 | L: 62,64 P: 64,10 | Jezdnia L: 15,10 Jezdnia P: 16,05 |
9 | ES-11 | L: 21+482.28 P: 21+515.28 | L: 43,20 P: 43,12 | Jezdnia L: 13,21 Jezdnia P: 15,01 do 15,37 |
10 | PG-12 | 0+120.78 (łącznica Ł4) | 19,12 | 7,2 (6,5 x 4,2 w świetle) |
11 | WK | 0+176.52 (łącznik DK i DW) | 58,68 | 14,80 do 18,15 |
Wykaz przewidywanych przepustów o funkcji ekologicznej
Lp.
| Oznaczenie obiektu (sposób pokonania przeszkody) | Przewidywany kilometraż | Przewidywana długość całkowita [m] | Przewidywany przekrój poprzeczny |
1 | PZM-2 | 13+098.68 | 34,80 | 2,5m x 1,9m |
2 | PZM-4 | 13+877.87 | A: 27,70 B: 62,30 D: 12,30 | 6,4m x 1,5m |
3 | PZDs-6 | L: 15+556.11 P: 15+546.14 | 35,50 | 10,0m x 2,5m |
Wjazdy awaryjne
Zostaną wykonane wjazdy awaryjne na drogę ekspresową dostępne tylko dla odpowiednich służb.
Infrastruktura dla pieszych i rowerzystów
Zostaną zaprojektowane i wykonane ciągi pieszo rowerowe, chodniki, ścieżki/drogi rowerowe.
Odwodnienia drogi
Dla celów właściwego i sprawnego funkcjonowania odwodnienia zostanie zaprojektowany i wykonany system odwodnienia drogi, w tym m.in. przepusty pod drogą ekspresową, łącznicami, drogami innymi krzyżującymi się z drogą ekspresową, drogami wewnętrznymi, dodatkowymi jezdniami do obsługi terenów przyległych, oraz wjazdami awaryjnymi na drogą ekspresową, a także zbiorniki retencyjne i retencyjno-infiltracyjne itp.
Urządzenia ochrony środowiska
W ramach Kontraktu zaprojektowana i wykonana zostanie:
- budowa ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych,
- budowa ogrodzenia zasadniczego drogi ekspresowej i wszystkich zbiorników retencyjnych otwartych,
- budowa ogrodzeń ochronno-naprowadzających dla płazów,
- budowa przejść dla zwierząt,
- budowa urządzeń oczyszczających wody opadowo-roztopowe z drogi,
- budowa biologicznych urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne z terenu MOP, budynków technicznych i budynku CZT,
- budowa zbiorników retencyjnych,
- nasadzenia zieleni dogęszczającej, izolacyjnej, krajobrazowej i naprowadzającej.
Zieleń
W ramach Kontraktu zaprojektowana i wykonana zostanie:
- zieleń izolacyjno-osłonową,
- zieleń ozdobną,
- zieleń na przejściach dla zwierząt wraz z zielenią naprowadzającą,
- zieleń uzupełniającą,
- zieleń dogęszczającą pełniącą funkcję strefy ekotonowej,
- zieleń krajobrazową.
Ogrodzenia i bramy wjazdowe
Zostaną zaprojektowane i wykonane ogrodzenia wraz z furtkami i bramami zapewniającymi zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ograniczenie dostępności osób i zwierząt do jezdni głównej drogi ekspresowej.
Sieci i infrastruktura związana z drogą
W ramach Kontraktu zaprojektowane i wykonane zostaną:
- sieci teletechniczne (w tym systemu SZR, systemu SZT,CZT, BT1,BT2, system dla ITD),
- kanały technologiczne,
- sieci wodno-kanalizacyjne na potrzeby MOP, CZT, BT1, BT2,
- sieci energetyczne (w tym m.in. instalacje oświetlenia drogowego, instalacje oświetlenia tunelu drogowego, instalacja dla ITD, zasilania SZT i CZT, BT1, BT2 SZR, MOP, zasilania bram, zasilania urządzeń wyposażenia tunelu),
- sieci gazowe na potrzeby MOP i CZT,
- kanalizacja deszczowa.
Sieci i infrastruktura niezwiązana z drogą
W ramach Kontraktu zostanie zaprojektowanie i wykonnanie usunięcięcia wszystkich istniejących kolizji m.in. w zakresie:
- sieci teletechnicznych;
- sieci wodno-kanalizacyjnych;
- sieci energetycznych;
- sieci gazowych;
- sieci melioracyjnych.
System zarządzania ruchem
Zostanie zaprojektowany i wykonany System Zarządzania Ruchem na podstawie przekazanej Koncepcji Systemu Zarządzania Ruchem.
/ INŻYNIER KONTRAKTU
Spółka z o.o.
ul. Bonifraterska 17
02-303 Warszawa